Výkonnější zapalování minibike
Podařila se mi dodělat jedna výborná úpravička pro mini! tak se s Vámi kluci chci podělit o tuto zkušenost!
Provedení je jednoduché, máte tak možnost si úpravu udělat doma bez jakéhokoli extra vybavení dílny.
Stačí pilka na železo, ještě jedno zapalování (např. vadné) , pilníky a trochu šikovnosti.
A teď o co vlastně jde.....
Dlouho jsem přemýšlel nad lepším zapalováním, neb se mi zdálo málo výkonné... a napadlo mě zkusit ho trochu upravit ... třeba se to povede říkal jsem si.... A povedlo se!!! Výkon opravdu narostl a dost... zatím jsem provedl test přez svíci - jiskra znatelně větší... Nepatrně jsem zvýšil ještě odtrh! Paráda! Zkoušel jsem ji fotit, no ale fotograf nejsem... tak to nevyšlo..
Princip: jednoduše jsem zdvojnásobil vedení k jádru cívky. Zásadní problém u této cívky jsou díry pro šrouby - zeslabí elektromagnetický účinek cívky! Když se podíváte pořádně , uvidíte že to je až o polovinu. No a já jsem chtěl tento problém trochu vyrovnat. Jednoduše řečeno jsem uřízl vývody (elektromagnetické plechy jádra cívky) a po menším upravení přiřadil k mé cívce. Poté jsem ještě zkoušel vedení otevřeného magnetu (magnet nesmí být uzavřen - nejde poté zkoušet výkon magnetické energie vedené přez jádro cívky!!) obě poloviny elektromagnetických plechů vedly stejně a magnetická síla se o dost zvýšila! Tím pádem se zvedl výkon cívky, která bude vyrábět o dost více energie. Druhé elektromagnetické plechy vedou také magnetickou energii a přenášejí ji na originál e.m.plechy u jádra. Takže jsem si byl už jistý, že výsledek se dostaví. Tím pádem je ztráta onich děr pro šrouby vyrovnána a možná i navršena do plusu. Poté už následoval test (musel jsem zkoušet přez soustruh, motor je stále ještě rozložený) , zkoušel jsem jak jednoduché originál vedení jádra cívky, tak i zdvojené - není o čem mluvit - nedá se to vůbec srovnat.
Čištění karburátoru
Pokud máte problém že nemůžete nastartovat, chcípá vám motor, nebo nejde dobře do otáček, cuká, ve většině případů je nějaká nečistota v karburátoru. Ukážeme si proto jak karburátor rozebrat a vyčistit.
- nejprve zastavíme kohoutem benzín a odšroubujem zespod uprostřed vypustný šroub. Benzín v karburátoru nám vyteče ven.
- dále povolíme zespod dva šrouby a sundáme misku karburátoru. (obr1)
- uprostřed uvidíme žlutou trysku, tu ošroubujem (obr2)
- trysku propláchnem v benzínu a profoukneme (obr3)
- vyčistíme všechny díly a karburátor složíme dohromady (pozor na plechový jažýček ve tvaru "U", abychom ho při skládání neohli. Většinou je nutné potlačit dovnitř nejprv kolik, pak plechovy jazyček přizvednout a až poté nasadit misku s plovákem)
Co dělat když z hadičky teče benzín:
Někdy se při převozu nebo pokud vyjedete celou nádrž může zaseknout plovák s jazyčkem, který ten plovák přizvedává. Pokud máte tento problém zkuste do hadičky fouknout, pokud nepomůže tak karburátor rozšroubujte, zkuste s jestli jazyček, který plovák zvedá, není zasekly, nebo mi pomohlo když jsem plovák otočil.
Proč se karburátor ucpává:
Karburátor často ucpávají kousky gumového těsnění z kohoutu. Benzín toto těsnění rozpouští, proto doporučuju kohout vymontovat, provrtat skrz (benzin má malý průtok, je to jistější) a kohout zalepit. Pak koupit nový na hadičku nebo nalívat tolik benzín co pokaždé vyjedete.
Nakonec fotka jak jsem kohout zalepil já, vyndal vše co bylo uvnitř, odmastil, namazat pastou pro pájení a zalepil cínem. snad to bude dobré, zatím to funguje.
Upravujem výfuk
Ve všech možných disuzích se píše "sundat koncovku, provrtat trubku a vycpat tlumící vatou. Rozhodl sem se že to taky zkusím :) Objednal jsem teda u Blaty 4 kousky vaty (stačí napsat e-mail na vymazalova@blata.cz s adresou, rádi vám ji pošlou) a pustil se taky do této úpravy.
Z koncovky jsem odvrtal dva nyty které drží koncovku pohromadě. Po odvrtání jsem sundal kulaté víčko a vysunul koncovku.
Uvnitř bylo nějaké smetí (zřejmě nějaká čínská náhražka vaty, která nevydržela vysokouteplotu). Tu jsem odstranil a trubku z vyfuku provrtal, vrtákem o průměru 4mm ve vzdálenosti asi 2 cm. Takhle jsem to provrtal ze všech 4 stran po celé délce té trubky, na které je nasazená koncovka. Nakonec jsem trubku omotal pásem vaty a abych to zafixoval tak sem na to natáhl drátěnku, kterou jsem testoval předtim (u té sem moc rozdil nepoznal). Nakonec nasunout zpět koncovku a víčko, snytovat dohromady a hotovo. Výsledek je opravdu znát, v nízkých otáčkách to má mohutnější zvuk a neprdí to tolik. Za ty peníze to určitě stojí.
Doporučuju všem co se se svou minibike rádi mazli.
Náhledy fotografií ze složky minibike
Komentáře
Přehled komentářů
Nejsou ještě někde k náhledu fotky úprav? :) Diky
Pinch Your Blood Burden Checked
(AShouhHada, 24. 9. 2018 12:48)
Compression est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tout-sur-le-cialis/
Fotky
(David, 18. 2. 2021 18:43)